This history is standing streaming, tumbling lakes, most of the Khmer Rouge dry lakes, does not know !!!

Each location in Cambodia has most of its original history. The dry lake tube has the most interesting original history that most of the populations are unaware of.
1. Rivers
The river was originally called the "Day Width," but perhaps during the reign of the Khmer Rouge-Chinese war The victorious Khmer Rouge army over the Chinese army and killed the Chinese water just called it "the head of the Chinese."
After the king's victory, the Prince came to imprison the "daughter of the daughter" (this foundation, from the time of the Dortmund, built her son and daughter and sister behind And he wanted to build a small palace here, just to commemorate the memories of the victory and Come once in a while.
For that period, the Palace Officer (Temple of Granalom) and Sri Lanka (Mountain Temple) as a companion of legal skills came to compose a law This law relates to marriage called a form of triumph and the law of a judge. The dirt is very narrow, please do it on the lake, for it is wide."
ទីតាំង​នីមួយៗ​នៅ​កម្ពុជា​ ភាគ​ច្រើន​សុទ្ធ​តែ​មាន​ប្រវត្តិ​ដើម​របស់​វា។​ តួ​យ៉ាង​ដូច​ជា​ឈ្មោះ​តំបន់​ ស្ទឹងមានជ័យ ទួលទំពូង បឹង​ទំពុន ទួលគោក មាន​ប្រវត្តិ​ដើម​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​បំផុត ដែល​ប្រជាជន​ភាគ​ច្រើន​បែប​មិន​បាន​ដឹង។
១. ស្ទឹងមានជ័យ
​ស្ទឹង​មាន​ជ័យ​ ពី​​ដើម​មាន​ឈ្មោះ​ថា “ស្ទឹង​ទទឹង​ថ្ងៃ” តែ​ប្រហែល​ជា​ក្នុង​រាជ្យ​ព្រះ​ជ័យ​ចេស្ដា​មាន​សង្គ្រាម​រវាង​ខ្មែរ-យួន ​កើត​​ឡើង កងទ័ព​ខ្មែរ​ដែល​មាន​ជ័យ​ជម្នះ​​លើ​ទ័ព​យួន​​ហើយ​កាប់​យួន​ស្លាប់​ពេញ​ទឹក​​ទើប​អ្នក​ស្រុក​ហៅ​កន្លែង​នោះ​ថា “អន្លង់​ក្បាល​យួន”។
ក្រោយ​ពី​មាន​ជម្នះ​ហ្លួង​ព្រះ​ជ័យ​ចេស្ដា​បាន​យាង​មក​ប្រថាប់​ឯ “ទួល​ព្រះ​ស្រី” ( ទួល​នេះ​កាល​ពី​សម័យ​ចតុមុខ​សម្ដេច​ព្រះចៅ​ពញាយ៉ាត​បាន​សង់​ឱ្យ​ព្រះ​រាជបុត្រ​ស្រី​រាជា​គង់​នៅ ក្រោយ​មក​ក៏​ហៅ​ថា ទួល​ព្រះ​ស្រី​រាជា បន្ត​មក​ជា​ទួល​ព្រះ​ស្រី ​ហើយ​ក៏​ក្លាយ​ជា​ទួល​ប្រស្រី ) ​ហើយ​ទ្រង់​ចង់​សាង​វាំង​តូច​មួយ​នៅ​ទី​នេះ​គ្រាន់​រំឭក​ដល់​អនុស្សាវរីយ៍​នៃ​ការ​មាន​ជ័យ​ជម្នះ និង មក​គង់​​ម្ដងម្កាល។
រយៈពេល​នោះ​ព្រះ​គ្រូ​ពោធិ​វាំង​ ឯក ( វត្តឧណ្ណាលោម ) និង ស្រី​ស្រឹង្គារ​មុនី ( វត្តភ្នំដូនពេញ ) ដែល​ជា​ជំនិត​នៃ​ហ្លួង​មាន​ជំនាញ​ខាង​ច្បាប់ បាន​មក​តែង​ច្បាប់​មួយ។ ច្បាប់​នេះ​ទាក់​ទង​នឹង​អាពាហ៍ពិពាហ៍​ហៅ​ថា​ទម្រង់​ការ​ព្រះ​ជ័យ​ចេស្ដា និង ខាង​ច្បាប់​ចៅ​ក្រម​មួយ។ ពេល​នោះ​ឯង​​ទើប​ព្រះ​គ្រូ​ពោធិ​វាំង​ឯក ទូល​ហ្លួង​ថា “ថ្វាយ​ព្រះពរ ! ដី​ទួល​ព្រះ​ស្រី​នេះ​ចង្អៀត​ណាស់ ​បើ​សព្វ​ព្រះរាជហឫទ័យ​សូម​​ធ្វើ​នៅ​ឯ​បឹង​ត្បែង​វិញ​ ដ្បិត​ទី​នោះ​វា​ទូលាយ”។
ក្រោយ​មក​ទើប​ហ្លួង​សម្រេច​ព្រះទ័យ​ទៅ​ធ្វើ​វាំង​ឯ​បឹង​ត្បែង​វិញ ​ឱ្យ​ឈ្មោះ​ថា​ “វាំងបឹងត្បែង” ( វាំង​នោះ​ឯង​កាល​ព្រះ​ករុណា​រាជានុកោដ្ឋ សម្ដេច​ស៊ី​សុវត្ថិ កាល​នៅ​ជា​មហា​ឧបរាជ​ទ្រង់​សព្វ​ព្រះទ័យ​ទៅ​តែ​ទី​នោះ​ណាស់ កាល​នោះ​ឯង​បារាំង​ស្មាន​ថា​ហ្លួង​រត់បាត់​តាម​ពិត​ហ្លួង​នៅ​ឯ​បឹង​ត្បែង​​នេះ​ទេ។ ​ទើប​ក្រោយ​មក​ចៅ​ពញា​ភក្ដី​សង្គ្រាម ហុក ជា​មេទ័ព​ធំ ទូល​ហ្លួង (ព្រះ​ជ័យ​ចេស្ដា) ថា “​សូម​ទ្រង់​ព្រះ​មេត្តា​ប្រោស ស្ទឹង​ទទឹង​ថ្ងៃ​នេះ​ជា​ទី​ជ័យ​ភូមិ​ច្បាំង​ដាច់​សាច់​កន្លែង​នេះ​ចុង​ក្រោយ” ​ទើប​ហ្លួង​ព្រះ​ជ័យ​ចេស្ដា​មាន​ព្រះ​រាជឱង្ការ​ថា​ “​ណ្ហើយ​ ! ឈប់​ហៅ​ស្ទឹង​ទទឹង​ថ្ងៃ​ទៅ ហៅ​ស្ទឹង​មាន​ជ័យ​វិញ” តំណ​នោះ​មក​​ទើប​ជាប់​ឈ្មោះ​មក​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ ។
២. បឹង​ទំពុន​
ឯ​ឈ្មោះ “បឹងទំពុន” ពាក្យ​ទំពុន​នេះ​ជា​ងារ​មនុស្ស​ពូជ​សូទ្រៈ​ដែល​ក្នុង​នោះ​មាន​បី​គឺ​ ទំពុន , ទំលែ , ចម្បងលែ។ ពួក​នេះ​ជា​អ្នក​​ល្មើស​នឹង​វិន័យ​ព្រះ​សាសនា​ដូច​យ៉ាង​សង្ឃ​ប្រព្រឹត្ត​ខុស​វិន័យ​ជា​​ដើម​​ទើប​ជាប់​ងារ​ជា​ពល​ព្រះ។ ​ពី​​ដើម​ប្រហែល​ជា​ពួក​នេះ​រក​ស៊ី​អី​នៅ​ម្ដុំ​បឹង​នេះ​​ទើប​ជាប់​ឈ្មោះ​ថា “បឹងទំពុន”មក​ ប៉ុន្តែ​​សព្វ​ថ្ងៃ​អស់​​ហើយ​។
៣. ទួល​គោក និង ទួល​ទំពូង​​
ឯ​ឈ្មោះ “ទួលគោក” សម្ដេច​ជួន ណាត​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​ថា​ពី​​ដើម​ឱ្យ​តែ​ទឹក​លិច​អ្នក​ទឹក​ល្អក់​ជា​ដើម​នោះ​ ​ដែល​ប្រកប​របរ​ធ្វើ​ស្រែ រែក​ដី តែង​យក​គោ​ទៅ​ចង​នៅ​ទី​ទួល​នោះ​​ទើប​ជាប់​ឈ្មោះ​ថា “ទួលគោក”។ ឯ “ទួល​ទំពូង” ទ្រង់​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​ថា​កាល​ទ្រង់​នៅ​ជា​លោក​នេន លោក​គ្រូ​តែង​​ប្រើ​ឱ្យ​ទៅ​​រើស​សម្បក​ទំពូង​នៅ​ទី​ទួល​មួយ​ដែល​ទី​នោះ​​ហើយ​គេ​ហៅ​ថា “ទួលទំពូង”។
គួរ​ដឹង​ថា​នេះ​ជា​ការ​ប្រែ​សម្រួល​ចេញ​ពី ​ព្រះ​សូរ​សព្ទ​ដើម​សម្ដេច​ព្រះ​សង្ឃ​រាជ​ ជួន ណាត ជោតញ្ញា​ណោ ( ខ្សែ​អាត់​សំឡេង ) ដោយ​លោក​ គាង សុផែត៕​​​

Post a Comment

ទីនេះសំរាប់សរសេរខំមិន!

Previous Post Next Post